Se vam dogaja, da delate za »druge« – svoje podjetje, skrbite za družino, poskrbite za darilo za taščo, gospodinjstvo, načrtujete družinski dopust itd. Kje pa je torej čas samo zame? (in zakaj je to pomembno za uspeh vašega podjetja).

 

Ko pa enkrat gremo na sprehod, nam zvoni telefon, vmes objavimo fotko na FB ali pa na hitro odgovorimo na e-mail?

 

Vam povem eno zgodbico, da vidite, kaj mislim:)

Med vročinskim valom smo se umaknili na hladno, na Roglo. Rogla je zame (vsaj poleti) asociacija na mir, odmaknjenost od vsega, popolni odklop. In ko sem se sprehodila na vse zgodaj zjutraj, ko sta Lea in Iztok še spala, malce naokrog, sem srečala vse polno ljudi, ki so na jutranji tek, sprehod šli s telefonom v roki (seveda, razumem vse pametne aplikacije, merejenje utripa, korakov, kalorij itd.), AMPAK vsak ta drugi je potem vmes prejel telefonski klic in govoril »Sem ravno na Rogli, veš … bla, bla, bla …«

Dogodek me je spodbudil, da sem začela še bolj intenzivno opazovati sebe in druge – koliko imamo sploh resničnega časa zase? (če še na sprehodu – ki naj bi bil čas za nas same – odgovarjamo na telefonske klice, gledamo v aplikacije itd.).

Tudi sama sem na začetku podjetniške poti (no, pa tudi še nekaj let po začetkuJ) imela občutek, da MORAM biti odzivna, dosegljiva itd. To so takšne super besede, ki se v današnjem svetu res slišijo, kot da si potem bolj uspešen, imaš več denarja itd. Pa sem hodila na tek s telefonom, se odzivala na klice pozno zvečer, brala e-maile v vrsti v trgovini itd. Danes tega ne delam več.

Zakaj?

Zato ker vem, da sem tako neprimerno bolj produktivna.

Ker vem, da možgani potrebujejo odklop.

Ker takrat, ko delam, res delam. Ko pa sem na off, sem na off.

Ker sem takrat zares prisotna za osebe, ki so mi v mojem življenju pomembne in jim nočem dati občutka, da je telefon središče mojega življenja.

 

3 nasveti, ki lahko morda pomagajo tudi vam, da najdete čas zase (in ste potem bolj produktivne:))

 

  1. Poslušajte svoje občutke – včasih je boljše narediti odklop takrat, ko ga zares potrebujemo in lotiti dela, ko smo pri stvari, zbrani, spočiti. Že samo kratek sprehod, telovadba, pogovor s prijateljico lahko pomagajo, da se fokusiramo in gremo naprej. Tako je lahko tisto, kar naredite, res dobro narejeno.

 

  1. Postavite si sistem za svoje podjetje (vem, ko sem bila še v redni službi, sem sovražila to besedo, ker se mi je zdelo, da sistem prinaša dolgčas … AMPAK: določene naloge se v vsakem podjetju ponavljajo. Zakaj jih ne bi sistematizirali? Delegirali? Avtomatizirali? Tako vam ni treba za vsako majhno podrobnost razmišljati, ali ste jo naredili prav oz. ali ste kaj pozabili. To vam sprosit prostor – v glavi in v dnevu. Ta točka je bila zame prelomna. V bistvu že od nosečnosti dalje delam polovico manj, kot sem prej, in zaslužim več.

 

  1. Označite čas zase v svojem koledarju – naj bo to na dnevni ravni in naj postane to vaša stalnica. Telovadba, sprehod, klepek, branje knjige, masaža itd. Kar koli vas osrečuje in takrat potrebujete. Opazujte svoje počutje in produktivnost po 30 dneh … in mi poročajte 🙂

 

Tako, zdaj pa v akcijo 🙂