Imeti svoj biznis ali ostati v redni službi – to je zdaj vprašanje? Od svojih strank dobim veliko vprašanj, kako sem začela svoj biznis in kako je meni uspelo narediti prehod iz službe v podjetništvo, zato vam danes pišem o tem članek. Dodala sem še kakšno idejo ali dve, ki bi bila po mojih kasnejših izkušnjah zelo pametna, a je takrat v svoji veliki želji, da končno enkrat stopim na svoje, še nisem poznala.


1. Začnete na malo in zgradite velik bizniso

Lahko svoj biznis začnete graditi postopoma – npr. pisati blog, delati s strankami, in vse to delate izven svojega delovnega časa? Potem je to najlažji način za začetek. Tako boste stestirali svojo poslovno idejo, videli, ali je trg pripravljen na vaš produkt ali storitev in hkrati videli, kakšni stroški vas čakajo, ko začnete.

2. S prihranki na novo pot
Jaz sem se odločila za tale način. Medtem ko sem delala v službi sem si ustvarila »kupček«, izračunala, kakšni so moji mesečni stroški (lahko npr. 3 mesece pišete vse svoje odhodke v tabelico in dobili boste povprečno številko), odštela stroške, ki jih potem ne bom več imela (ker sem delala večinoma od doma, sem lahko zmanjšala stroške za gorivo, ki sem ga vsak dan porabila za 2 uri vožnje z avtom, fancy poslovna oblačila, ki jih ne bo treba menjati vsak mesec itd.).
Po drugi strani pa izračunate, kakšni novi izdatki vas čakajo – registracija podjetja (če boste odprli d.o.o.), prispevki in davki, stroški materiala, programske opreme, najema prostora, telefona itd.
Seveda je točno številko težko oceniti, a je za en dober občutek, da se lotevate stvari strateško in premišljeno (in hkrati se boste počutili bolj varne ter močne v svoji odločitvi, ko vas bodo drugi morda malce zaskrbljeno opazovali).
Ko imate številko na mesečni ravni, se odločite, za koliko mesecev želite narediti svoj »kupček« ter si zelo pomembno, postavite CILJ, do KDAJ ga želite imeti. Če boste namreč čakali, da se naredi sam od sebe, s tem, kar vam ostane, se vam hitro lahko zgodi, da ta trenutek ne bo prišel nikoli.

Ta odločitev je odvisna od tega, kakšna je vaša poslovna ideja in kako zelo je že razvita. Da ponazorim na primeru. Če že imate potencialne stranke ali ste že kdaj prej delali z določenimi podjetji, veste, da lahko z njimi hitreje navežete stik ter si tako zagotovite hiter denarni tok. Če še začenjate in še nikoli niste delali nič od tega, kar bo vaša poslovna ideja, potem potrebujete prihranke za več mesecev oz. še enkrat razmislite o možnosti št. 1. Ali lahko morda preden daste odpoved, pripravite spletno stran, navežete prve stike, prodate nekaj izdelkov – da stestirate svojo idejo?
Sama nisem ideje testirala med svojo zadnjo službo, ampak ker sem že pred tem prevajala in poučevala, sem vedela, kako cela zadeva deluje ter sem tako lahko pridobila prve stranke relativno hitro. Sicer v prvih mesecih to še zdaleč ni pokrivalo mojih želenih prihodkov, ampak so bile dober začetek.

3. »Freelancanje«
V nekaterih panogah lahko danes relativno hitro najdete delo, kot t.i. freelancer, svobodni umetnik. Če ste na primer grafični oblikovalec, postavljalec spletnih strani, prevajalec, virtualna asistentka itd., lahko svoj prehodni vir zaslužka dobite tako, da ne iščete svojih strank pod okriljem svojega lastnega podjetja, ampak se prijavite na množico portalov, kjer se takšne storitve iščejo, npr. freelancer.com, odesk …

Na ta način boste sicer verjetno zaslužili manj, kot bi si želeli za svoje podjetje, a si boste lahko pokrili začetne stroške. Ker boste sami razpolagali s svojim časom, si boste lahko v primerjavi s časom, ko ste bili še v službi, sami sebi namenili več časa, da boste gradili svoje podjetje, blagovno znamko itd. in delali na prepoznavnosti, hkrati pa boste skrbeli za vaš denarni tok. Poleg tega boste dobivali reference ter bogate izkušnje, ki vam bodo spet samo koristile.
Eni podjetniki samo »freelancajo« – torej, nikoli ne postavijo svojega podjetja & blagovne znamke. Osebno se mi zdi to škoda, saj ima trdno podjetje kot tako veliko večji potencial, možnosti širitve in je bolj stabilno. Hkrati ste tako veliko bolj svobodni, saj se sami odločate, s kom boste delali in kako. Kot »freelancer« ste vedno na pol v službi. Seveda pa so tukaj vrednote in želje različne.
»Freelancate« lahko že v tem času, ko ste še zaposleni – če vam delovni čas in roki to dopuščajo, ali pa si najprej ogledate situacijo, začnete pridobivat projekte in nato pričnete z delom takoj, ko zaključite s svojo službo.

4. Pol – pol
Ta strategija je primerna za tiste, ki si lahko počasi zmanjšujete obremenitev v službi in postopoma povečujete svoj biznis. Morda kaže, da bo na vašem ali bližnjem delovnem mestu potreben le nekdo za polovični delovni čas? To je lahko spet eden izmed načinov, da ohranite del prednosti, ki vam jih ponuja redna služba, in hkrati intenzivno delate na svojem podjetju.

5. Zunanji sodelavec?
Morda podjetje, v katerem trenutno delate, potrebuje tudi zunanje sodelavce za področje, na katerem ste strokovnjak? Če znate takšno sodelovanje prestaviti nadrejenim kot pameten naslednji korak oz. kaj bo podjetje z vašim znanjem pridobilo, je to lahko win-win za obe strani – vi začnete svoj biznis, oni pa pridobijo preizkušenega sodelavca. Seveda mora v tem primeru vaša odpoved potekati v sproščenem vzdušju, brez negativnih občutkov.

Vas zanima več? Pridružite se mi na ekskluzivnem spletnem seminarju + skupinskem coachingu OFFICE ESCAPE – ZBEŽI IZ PISARNE, 13. novembra ob 17. uri! Število mest je zelo omejeno!