Tole sem iskala in iskala 🙂

In na koncu našla v knjigi Davida Finkla “Scale”.

Na kratko povzamem tukajle: (p.s. Velja predvsem za podjetja, ki prodajajo izdelke oz. je to vsaj del njihove ponudbe):

Vsako podjetje gre v idealnem primeru skozi 3 faze:

  1. faza: start-up podjetje (ni nadzora, ni svobode)
  2. faza: podjetje, ki je odvisno od lastnika (podjetje uspešno posluje, če direktor dela, če ga ni, stvari stojijo. Vse več procesov, znanja in kontaktov se kopiči v glavi direktorja – vas – kar vam na dolgi rok nalaga še več dela in manj svobode … Hmmm .. Kdo bi si potem sploh želel biti uspešen? 🙂
  3. faza: podjetje, kjer lahko direktor izstopi (vaše podjetje deluje, ne da bi morali biti vsak dan prisotni in za to nekaj narediti)

Še malo podrobneje:

  1. faza: v tej fazi testirate, ali se vaš izdelek oz. storitev prodaja, po kakšni ceni in kako bo vaše poslovanje dobičkonosno
  2. faza: – zgodnja faza –  cilj je, da se podjetje uveljavi na trgu, ustvarja prodajo in postaja trajnostno uspešeno

2. faza – srednja faza – najdete načine, kako lahko sprostite svoj čas, da lahko vsaj 1 dan v tednu namenite temu, da gradite “jedro” (core) svojega biznisa

Značilnosti te faze so:

  • podjetje se razvija okrog direktorja
  • direktor je dosegel svoj maksimum – ne more več povečati prodaje, ker mu zmanjka ur v dnevu oz. ne more biti več bolj produktiven kot je
  • stranke povezujejo biznis le z direktorjem

Večain podjetij se nikoli ne premakne iz te faze?

Zakaj?

Ker je večina podjetnikov in podjetnic prepričanih, da je to pravi način, kako graditi svoj posel. Da so oni središče vsega in da je to podjetniška svoboda. Na nek način so “v službi” v svojem podjetju.

Kako se lahko premaknete v naslednjo fazo?

Poskrbeti morate za 4 ključne sisteme:

  • sistem za pridobivanje kontaktov potencialnih strank, npr. gradnja e-mail liste
  • postaviti sistem za zaključevanje prodaje
  • sistem za izdelavo vaših izdelkov ter dostavo strankam
  • sistem za pobiranje denarja 🙂

2. faza – pozna faza – hitra rast podjetja:

  • podjetje postaja vse bolj jasen sistem in je znanje direktorja pretvorilo v avtomatizirane procese oz. v postopke, ki jih znajo izvesti sodelavi podjetja
  • povečujete prihodke
  • na tej fazi sodelavci v timu dobijo vsak svoje področje, za katerega so odgovorni

 

3. faza: podjetje, iz katerega lahko izstopite

Odločite se lahko, ali:

  • podjetje prodate
  • povečati prihodke
  • ali ste pasivni lastnik in je delo v podjetju vaša odločitev, ne pa nuja.

Tole knjigo sem brala med porodniškim dopustom in tako vesela končno ugotovila, v katero smer bom gradila svoj biznis. Najpomembnejša orodja, taktike in trike, ki vam lahko pri tem pomagajo in jih testiram že 3+ leta, vam bom razkrila v spletnem tečaju Stalen dotok strank, ki je le še do 30. oktobra na voljo po predprodajni ceni 🙂